Godt valg – for en rød og grønn by!

Publisert av: cato.ellingsen Publisert: 10. september 2023
Oppdatert: 10. september 2023
SV på Bjørndal

En lang valgkamp går mot slutten, og hvilken valgkamp det har vært. 12. mai startet vi med kick-off i Holmliaparken, og etter det har medlemmer og SV venner vært rundt i hele bydelen på stands, i postkasser og banket på dører. Vi har vært på alle delbydelsfestivalene og hatt ansvar for valgboden på Karl Johan. Vi har deltatt på en rekke debatter. Uansett valgresultat: For en innsats folkens!

Noen av dem som har vært med på valgkampen har gjort dette i en årrekke. Noen har vært med for første gang. Noen av dere har deltatt mye, andre har ikke hatt mulighet denne gang (men blir sikkert med neste gang). Tusen takk til dere alle!

Selv om vi ofte beskriver disse ukene før valget som valgkamp, så er det ikke så mye kamp her ute i den flotte bydelen vår. Sammen med medborgere og politikere fra alle de andre partiene gjør vi politikk til en fest. Det skal vi også fortsette med etter valget, for ingen andre steder enn her ute betyr politikk mer for folk.

Det fineste med tiden før valget er at vi treffer så mange av de flotte folkene som bor i bydelen vår. Vi hører om hva som er viktig for dere, hvorfor dere synes politikk er viktig, men også hvorfor dere kanskje har gitt opp politikken. Vi i SV lover at vi alltid skal snakke med folk, og ikke til folk. Vi lover at vi skal fortsette å lytte også når det ikke er valg. Det er folkene her i bydelen som gjør oss politikere bedre.

Når dette skrives er det litt over ett døgn til valglokalene stenger. Det er ikke for sent å overbevise en kollega, en nabo eller en venn om at å stemme på SV er et godt valg om du ønsker en fortsatt rød og grønn hovedstad og Søndre Nordstrand som en mangfoldig, inkluderende og grønn bydel – en bydel som rommer hele livet. Søndre Nordstrand SV jobber for fellesskap, for små sosiale forskjeller og for å bevare natur og miljø. Vi jobber for en bydel der ulike mennesker får like muligheter, en politikk for de mange.

Vi vil gjerne ha flere engasjerte SVere i Søndre Nordstrand også etter valget. Er det noe du har lyst til å bidra med, noe du mener vi skal engasjere oss i eller en politisk sak som bør løftes, ikke nøl med å ta kontakt. Følg oss også på Facebook og på våre nettsider

Godt valg, venner!